Trajecten in het onderwijs

Échte verandering in jouw organisatie

Het onderwijs ligt al jaren stil? Dacht het niet! Al verschillende onderwijsinstellingen als basisscholen, het voortgezet onderwijs, hogescholen, mbo-scholen en universiteiten kiezen voor serious gaming op de werkvloer.

Ze kiezen voor de games van Salsaparilla om de professionaliteit (van docenten) te vergroten, het onderwijsaanbod te verbeteren of om van goed leiderschap een prioriteit te maken. Gedragsverandering staat altijd centraal. De serious games zijn dé tool voor onze verandertrajecten. Speels, maar effectief en met meetbaar resultaat. Salsaparilla heeft veel ervaring in het onderwijs. Al jaren ontwikkelen en begeleiden we speciale onderwijstrajecten. Én game-ontwikkelaar én adviesbureau; twee-in-één dus. 

Bekijk snel welke trajecten bij jouw onderwijsorganisatie passen.

Jouw organisatie uniek?

Constant in verandering, dat is het onderwijs. Specifieke functies, eigen teams. Mensen maken de werkvloer uniek. De verandertrajecten van Salsaparilla zijn dat ook. Helemaal afgestemd op jouw wensen en waarden. Bijzonder inspirerend om te zien welke thema’s om gedragsverandering vragen in het onderwijs. 

Wij gingen al succesvol aan de slag met…

  • Traject RAAK: kindermishandeling herkennen >>
    118.000 kinderen in Nederland zijn jaarlijks slachtoffer van kindermishandeling. Dat is één kind in elke klas. Ons game based verandertraject biedt hulp en inspiratie rond het signaleren van kindermishandeling. Theateropvoering ‘Raak’ vormt de start van het traject. De interactieve voorstelling maakt dit zware onderwerp bespreekbaar met herkenbare dilemma’s en reconstructies. Het vervolgtraject dat Salsaparilla ook verzorgt, is gericht op beleid en implementatie van goede protocollen. Dit is absoluut maatwerk en verschilt per school. Om iedereen scherp te houden, is er een jaarlijkse ‘test’. Met deze verandertool kan onderwijspersoneel checken hoe zij reageren in bepaalde situaties. Het stimuleert ze om hun kennis consequent in te zetten in de praktijk.
  • Hoe houden we ‘Generatie Y’ in de Universiteitsbibliotheek? >>
    Wat heeft een bibliotheek nog te bieden naast Google? Generatie Y heeft méér nodig om betrokken te blijven. Nieuwe vormen van dienstverlening. Leidinggevenden die worden uitgedaagd hiermee aan de slag te gaan. Als onderdeel van een verandertraject ontwikkelde Salsaparilla een game om dit te bereiken. Resultaat? De klanttevredenheid van de studenten van de Vrije Universiteit ging omhoog van een 6,0 naar een 7,6! 
  • Resultaatgericht leidinggeven >>
    ‘Raak ons, betrek ons, maak ons interactief!’ was het verzoek voor de leiderschapsconferentie van OVO. Het voltallige management van de scholen ging aan de slag met een game. Opbrengstbericht leidinggeven, docenten coachen in denkfouten. Het resultaat is een succesvolle stap in het realiseren van een visie op dit thema.

Fris en speels. Mét meetbare resultaten.

Dat ben je vast niet eerder tegengekomen.
Benieuwd naar hoe we jouw onderwijs kunnen verbeteren met een blijvende verandering? Laat wat van je horen!

Ik ben benieuwd!