Trajecten voor commerciële bedrijven

Échte verandering in jouw organisatie

‘Veranderen is ingewikkeld’ of ‘Het duurt zo lang tot je resultaat ziet’. Dacht het niet! Al veel en uiteenlopende bedrijven (van ABN AMRO, Allianz en ANWB tot Ahold) kiezen voor serious games op de werkvloer. Want dat brengt pas echte verandering. 

De trajecten van Salsaparilla zijn gericht op gedragsverandering. En serious games zijn dé tool om die te bereiken. Speels, maar effectief en met meetbare resultaten. Om je commerciële slagkracht te verbeteren, hybride werken te optimaliseren of kosten te besparen door constructief samenwerken. Al jaren ontwikkelen en begeleiden we specifieke trajecten voor bedrijven en organisaties. Geen game-ontwikkelaar óf adviesbureau, maar best of both worlds

Ontdek meteen welke trajecten bij jouw bedrijf passen. 

Is jouw bedrijf wel zo uniek?

Ja, dat is het. Met specifieke functies, afdelingen, eigen teams en werkwijzen. De mensen maken de werkvloer uniek. Net als de verandertrajecten van Salsaparilla. Helemaal passend gemaakt op jouw wensen, waarden en behoeften. Bijzonder inspirerend om eens te kijken welke thema’s pas écht om gedragsverandering vragen in de commerciële branche. 

We boekten al successen met…

Een game based tweetrapsraket om de kernwaarden intern levend te maken én zichtbaar voor de klanten. Te beginnen met een live game in de Fabrique in Maarssen. In gemengde teams speelden de 2000 medewerkers (van directie tot receptie) het spel om duidelijk te krijgen: kernwaarden zijn van ons allemaal. De tweede interventie was een bordspel dat Salsaparilla ontwikkelde en begeleidde. Het zette aan tot nadenken over doelen om de kernwaarden toe te passen. Helderheid over wat elke kernwaarde betekent voor elke positie. Resultaat? Prachtige verbeteracties en positieve reacties van de hele werkvloer!

De ICT-afdeling van alle rechtbanken van Nederland (Spir-it) wil paperless werken. 300 medewerkers en hun leidinggevenden moesten worden ondergedompeld in Het Nieuwe Werken. Bij het onderdeel ‘Behaviour’ ontwikkelde Salsaparilla twee serious games. Voor leidinggevenden over hun rol in Het Nieuwe Werken en een game voor medewerkers over cultuur, omgangsvormen, persoonlijke organisatie en teamwork. Wat levert dat op, denk je? Een score van 8,5 én veel plezier in het werken in een nieuwe werkomgeving.

Een krachtige verandertool (in samenwerking met partner Performance Matters) om iedereen mee te nemen in en te laten wennen aan gedrags- en cultuurverandering in jouw organisatie. Het traject van acht tot twaalf weken is gericht op de héle werkvloer en kan samengesteld worden op basis van de behoeften van ieder bedrijf. Met serious gaming, een vernieuwende manier van leren in de praktijk; online en live. De formule is inzetbaar voor diverse vraagstukken, als: aanspreekcultuur creëren, aandacht voor vitaliteit in het bedrijf, veiligheidscultuur beïnvloeden en het vergroten van eigenaarschap in de organisatie. 

Een game rondom verzuimreductie voor alle lagen in het management. Als start van het verandertraject dat ArboUnie aanging met NXP in Nijmegen, ontwikkelde Salsaparilla dit op maat gemaakte spel. Leerzaam en leuk voor zowel het operationeel management, als de middelmanagers en de plantmanagers. Het verzuim bij NXP is met meer dan 2% gedaald (op de totale loonsom een bedrag van meer dan vijf nullen!).

Fris en speels. Mét meetbare resultaten.

Dat ben je vast niet eerder tegengekomen.
Benieuwd naar hoe we in jouw organisatie voor een blijvende verandering kunnen zorgen? Laat wat van je horen!

Ik ben benieuwd!