traject

Kernwaarden levend maken

RVS verzekeringen

Een game-based twee-trapsraket

Kernwaarden levend maken

Vraag van de klant

Kan Salsaparilla ons helpen om onze kernwaarden levend te maken? We willen niet alleen dat ze naar onze klanten toe zichtbaar worden, we willen ook dat ze intern binnen ons bedrijf gaan leven.

Aanpak

Salsaparilla ontwierp een tweetraps game based change traject.

In de eerste fase speelden we een live game met alle 2000 medewerkers van het bedrijf. Deze happening vond plaats in de Fabrique in Maarssen waar alle zalen bezet waren en alle medewerkers,van directie tot receptie, in gemengde teams dezelfde game speelden. Doel van de game: “De kernwaarden zijn van ons allemaal”.

Binnen drie weken na deze massale game-interventie werd een tweede interventie gepland. Ieder team binnen deze organisatie speelde in de tijd van een werkoverleg een bordspel. Dit bordspel werd door Salsaparilla ontworpen. Salsaparilla trainde de facilitatoren die het spel binnen de organisatie hebben begeleid.

Doel van de tweede game-interventie: nadenken over en doelen stellen om deze kernwaarden toe te passen binnen het werk? Wat betekent deze kernwaarde voor mij op mijn positie binnen dit bedrijf?

Resultaat

De kernwaarden zijn zeer levend geworden voor RVS. Er zijn allerlei verbeteracties opgestart en mensen vonden het leuk en leerzaam om er op deze manier mee bezig te zijn.

Nieuwsgierig geworden?
Game based change traject voor uw organisatie?

Kom in contact!