traject

Dienstverlening verbeteren

Gemeente Oisterwijk

Dienstverlening verbeteren

Dienstverlening verbeteren

Vraag van de klant

De gemeente Oisterwijk wilde haar dienstverlening verbeteren en opnieuw onder de loep te nemen. Hiertoe is er intern met heel veel medewerkers afgestemd. Hoe willen wij met onze burgers omgaan anno 2018? Uit dit vooronderzoek zijn drie waarden naar voren gekomen Aandacht, Actief en Alert. Om deze waarden meer te laten leven onder alle medewerkers van de gemeente werd Salsaparilla om hulp gevraagd.

Aanpak

Salsaparilla maakte een live-game over de nieuwe waarden van de gemeente. In de game werden de deelnemers uitgedaagd om in kleine groepjes aan de slag te gaan met vragen van burgers. In de eerste helft van de game werkten zij direct voor de burgers, in de tweede helft van de game werkten zij indirect voor de burger doordat ze moesten uitzoeken waarom een bepaalde vraag of klacht niet (goed) was opgepakt door een interne afdeling.
Deze game is door alle medewerkers gespeeld. De reacties op de game waren buitengewoon positief: “In al mijn jaren hier bij de gemeente heb ik al heel veel opleidingen gedaan… maar dit was SUPER!” was een uitspraak van één van de deelnemers.
Na de game uitvoeringen is er overleg geweest tussen Salsaparilla en haar opdrachtgevers binnen de gemeente. Besloten is om een tweede interventie te doen…

Resultaat

Reviews:
“Salsaparilla heeft ons onze kernwaarden laten beleven! Hun professionele aanpak, ervaring en inzet leverde actieve en enthousiaste medewerkers op, die met het gewenste gedrag konden experimenteren in een veilige omgeving. Deze game omgeving was echter wel helemaal herkenbaar en geënt op onze dagelijkse praktijk. Daarnaast was het gewoon ook heel erg leuk! Spelen en leren vallen dan vanzelfsprekend samen.”

Nieuwsgierig geworden?
Game based change traject voor uw organisatie?

Kom in contact!