Terug naar cases

Vrije Universiteit Amsterdam (VU)

Generation Y, welcome to our Library

Vraag

Vraag van de klant

Ontwikkel voor ons een game waarin onze leidinggevenden worden uitgedaagd om te zoeken naar nieuwe vormen van dienstverlening vanuit onze Universiteitsbibliotheek aan onze studenten. Wat hebben wij nog te bieden naast Google? Hoe kunnen wij generatie Y hier binnen houden?

Aanpak

Aanpak

Deze game vormde een onderdeel van een verandertraject onder begeleiding van een adviseur. De groep van leidinggevenden had al verschillende interventies gedaan en de game werd ingezet om al het geleerde tijdens het verandertraject in de praktijk te brengen. Het spel duurde één dag. Generation Y was aanwezig tijdens de game en de leidinggevenden zwoegden zich door het spel heen.

Resultaat

Het resultaat

Verschillende nieuwe vormen van dienstverlening vanuit de VU UB voor haar studenten. Klanttevredenheid steeg van 6,0 naar 7,6.

Benieuwd geworden? Game based change traject voor uw organisatie?