Terug naar cases

Kamer van Koophandel

Servicebeloften en omnichannel levend maken

Vraag

Vraag van de klant

De Kamer van Koophandel is met een stevig veranderproces bezig. Men wil overgaan tot een omnichannel approach en tevens wil de KvK dat de service verbetert. Hiervoor zijn 5 servicebeloften uitgeschreven.
Medewerkers van de KvK moeten nu gaan leren om “omnichannel” te gaan werken en tegelijkertijd hun service te verbeteren. Dat is geen kleine opgave!
In dit veranderproces heeft de KvK aan Salsaparilla gevraagd hen daarbij te ondersteunen met een aantal game based interventies.

Aanpak

Aanpak

Salsaparilla heeft zich verdiept in de vijf servicebeloften van de KvK en de achtergrond van waaruit deze veranderwens is voortgekomen. Tevens wilden we begrijpen wat de “omnichannel approach” betekent voor de dagelijkse werkzaamheden van een medewerker bij de KvK.
Daarna hebben we tweee interventies gemaakt: een live game over de servicebeloften en een escaperoom over de omnichannel approach. Beide producten zijn getest tijdens een pilot voor een selectief gezelschap.

Resultaat

Het resultaat

De game en de escaperoom zullen door alle medewerkers (900) van de KvK gespeeld gaan worden.

Benieuwd geworden? Game based change traject voor uw organisatie?