Terug naar cases

Van Harte & Lingsma

Deelnemers aan de Van Harte & Lingsma leergang KIM testen hun nieuwe vaardigheden in de game Automotive

Vraag

Vraag van de klant

Trainingsbureau Van Harte & Lingsma kwam naar Salsaparilla toe met de vraag om een managementgame te ontwikkelen voor de leergang Communicatie, Interactie en Managementvaardigheden (KIM). Deze leergang wordt door Van Harte & Lingsma 30-40 keer per jaar verzorgd. Van Harte & Lingsma wilde vernieuwing in het opleidingsaanbod. Men wilde een game van 2 dagdelen dat door deVan Harte & Lingsma trainer zelf begeleid zou kunnen worden.

Aanpak

Aanpak

Salsaparilla verdiepte zich in de opzet en doelgroep van de KIM en de bedrijven waar de KIM deelnemers leidinggeven. Vervolgens ontwikkelde zij de game “Automotive”: een managementgame waar deelnemers van de KIM alle vaardigheden die zij hadden geleerd tijdens de leergang konden inzetten en uitproberen.
Toen de game klaar was, heeft Salsaparilla deze eerst “proefgespeeld” met alle Van Harte & Lingsma trainers die op de KIM actief zijn. Na deze proefspeelsessie kwam Salsaparilla nog een keer langs om een Train-de–trainer te geven om de Van Harte & Lingsma trainers te leren wat de rol van spelleider precies inhoudt.
Vervolgens is de game “live” gegaan. De Van Harte & Lingsma trainer is de spelleider, Salsaparilla levert twee game-acteurs.

Resultaat

Het resultaat

Sinds 2006 is de game onderdeel van de leergang.  De game scoort onophoudelijk hoog in de evaluaties, waar Van Harte & Lingsma erg blij mee is. Regelmatig wordt de game daar waar nodig geüpdatet.

Benieuwd geworden? Game based change traject voor uw organisatie?