Maak de bedrijfswaarden levend met een serious game

Om als organisatie eenduidig achter een missie en visie te staan, is het van belang dat de bedrijfswaarden er goed ingesleten zijn bij jouw medewerkers. Niet alleen in alle externe communicatie, maar ook in de interne organisatie. Een serious game helpt de kernwaarden van de organisatie implementeren.

Door de serious game leerde het personeel van RVS verzekeringen zich de kernwaarden van hun bedrijf eigen maken.

Kernwaarden voor iedereen

RVS verzekeringen dat inmiddels als Nationale Nederlanden is verdergegaan, schakelde Salsaparilla in om de nieuw ontwikkelde bedrijfswaarden onder de aandacht te brengen bij hun medewerkers. Het bedrijf wil dat het personeel de kernwaarden niet alleen uitdraagt naar hun klanten, maar ze ook zelf beleeft. Het motto van dit project was: “De kernwaarden zijn van ons allemaal.”

Tweedelig game based verandertraject

De serious game voor de verzekeringsmaatschappij bestond uit twee onderdelen. In de eerste fase speelden alle tweeduizend medewerkers van de organisatie tegelijkertijd een live game. Het tweede deel van het game based verandertraject behelsde een game-interventie waarbij teams onder leiding van getrainde begeleiders een speciaal ontworpen bordspel speelden tijdens een werkoverleg. Het personeel leerde zo op toegankelijke wijze de bedrijfswaarden toe te passen binnen hun eigen werkzaamheden.

 

De bedrijfswaarden vormen een belangrijke pijler voor elke organisatie

Meer betrokkenheid

Door de serious game leerde het personeel van RVS verzekeringen zich de kernwaarden van hun bedrijf eigen maken. De medewerkers reageerden enthousiast en startten zelfs diverse vernieuwingstrajecten op om de bedrijfswaarden beter in de bestaande organisatie te implementeren.

Over RVS Verzekeringen

De klanten van RVS werden in 2011 allemaal overgebracht naar Nationale-Nederlanden waar de verzekeringsmaatschappij al langer onderdeel van uitmaakte. Nationale-Nederlanden behoort met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten tot de grootste en meest toonaangevende financiële dienstverleners van Nederland. Ze hebben 6000 deskundige en betrokken medewerkers in dienst en kwaliteit is een hoge prioriteit.

Benieuwd naar wat serious games voor uw organisatie kunnen betekenen?

Vraag nu vrijblijvend een demo aan!